Living the good life at Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Bart Laan - WaarBenJij.nu Living the good life at Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Bart Laan - WaarBenJij.nu

Living the good life at Koh Tao

Blijf op de hoogte en volg Bart

01 April 2015 | Thailand, Koh Tao

Het is alweer een tijdje geleden dus dacht het wordt wel weer eens tijd voor een verslag. Precies vandaag ben ik 6 weken in Thailand ook al voelt dat niet zo want de tijd vliegt.

Als eerst het duiken want daarvoor ben ik hier.
Het duiken gaat super goed ondanks dat alles in het Engels is!!! Heb inmiddels me rescue diver gehaald. En ben nu vollop bezig met me dive master.
Tijdens je rescue diver moet je allemaal oefeningen doen in het water en op het land om mensen in een levensbedreigende situatie te redden. Een soort EHBO cursus maar dan voor duiken. Tis erg interessant maar de theoretische stof is erg moeilijk in het Engels.
Voor mijn dive master had ik eerst 3 dagen oriëntatie waarbij je veel moet leren afwisselend met in het zwembad je skills te oefenen. Deze stof is veel leuker omdat dit alles te maken heb met professioneel duiken. Je leert alle hand gebaren,navigeren,groepen leiden onderwater,mensen kalmeren,gebruiken van alle benodigde materialen,enzo.
Ik ben nu bezig met het assisteren van de instructors met al me in het verleden behaalden certificaten.

Naast het duiken is dit een geweldig eiland niet te groot waardoor je met een scooter in 30 min het hele eiland kan rondrijden.in de eerste 3 weken werdt ik veel vergezeld met mensen uit de rijp en omstreken haha denk je aan de andere kant van de wereld te zitten.
Inmiddels ben ik helemaal opgenomen in duikfamilie van Coral Grand. Allemaal leuke mensen die hier ook alleen zijn gekomen en nooit meer zijn weggegaan. En dat kan ik goed begrijpen want het is hier een paradijs om te leven, super mooi duiken, leuk strand met elke avond feestjes, goede restaurantjes, en elke dag mooi weer. Iedereen helpt elkaar overall mee en s'avonds na werk tijd en de dag door spreken met een biertje!!! En als je een dagje vrij bent kijk je wie er nog meer vrij zijn en da ga je lekker fun duiken of op 1van de vele stranden liggen.

Verder ben ik nog naar koh samui geweest om Niset en Jesse op te zoeken die daar met Jesse zijn familie verbleef was echt super gezellig. En ben met hun ook nog ff een dag op mijn eilandje geweest!!!
Daarna werd het tijd voor de Full Moon party.
Ook waren inmiddels Daan,Mikey,Jaap en Michel in Thailand. We hadden met ze allen een hostel geboekt op Koh Panang (Henny hostel). Met ze allen op 1 grote slaapzaal haha.
Het hostel lag 50 meter van het strand waar de Full Moon party was ideaal dus. De Full Moon party leek wel 1 groot festival op het strand. Was echt super vetttttt en gezellig met ze allen ( Daan,Cris,Mikey,Jesse,Jaap,Michel en Maarten)Na 3 dagen volop feest en weinig slaap werd het weer tijd om naar Koh Tao te gaan eerst ff bijkomen en daarna weer door met me dive master.

Ook ben ik met criss naar Koh nang yuan gekayakt. Mooi eilandje net naast Koh tao met een super mooi strand.
En deze week naar shark bay geweest, ook een mooie baai met een heerlijk strand. ( ik mocht helaas niet snorkelen met haaien en schildpadden door een infectie in me arm :( ).

Verder vermaak ik me hier prima en moet over 3 weken een VISA run doen, Vieren ze hier 13 april oud en nieuw dat schijnt 1 groot feest te zijn met overal water gevechten, en mijn plan is om ongeveer rond 20 mei dit mooie eilandje te verlaten mits ik me dive master heb gehaald en door te reizen naar Perth Australië. Waar weer een nieuwe uitdaging begint.

Voor foto's kun je op me Facebook kijken. (Bart laan)

Groetjes vanuit Thailand

  • 01 April 2015 - 08:47

    Elma:

    Mooi verslag, leuk geschreven en ben blij dat je zo geniet! Topper! X

  • 01 April 2015 - 10:16

    Nick Zimmer:

    He bart ! Leuk verslag man gaaf dat je daar volop aan het duiken bent ! Geniet nog maar ff !!

  • 01 April 2015 - 10:34

    Walter Hukema :

    Leuk om te lezen gab eigenlijk gewoon jaloers makend maar goed ik ben blij te horen dat je het zo naar de zin hebt. Veel plezier daar


  • 01 April 2015 - 12:49

    Esther Dinkla:

    hoi Bart! Leuk om te lezen dat je zo volop geniet! En wat een mooie foto's! Heel veel plezier! Liefs Johan, Esther & Wendy.

  • 01 April 2015 - 16:50

    Rob En Tiny:

    Bart wat een fantastisch verslag en wat heb je al veel dingen mee gemaakt super.
    Nou nog heel veel plezier met alles.
    Rob en Tiny.

  • 02 April 2015 - 08:06

    Karin :

    Whow klinkt super allemaal. Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 2839

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 05 Augustus 2017

Rondje om de wereld

Landen bezocht: