Dive master cursus - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Bart Laan - WaarBenJij.nu Dive master cursus - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Bart Laan - WaarBenJij.nu

Dive master cursus

Blijf op de hoogte en volg Bart

17 Mei 2015 | Thailand, Koh Tao

Daar gaan we weer!!!!!! Deze keer alles over wat mijn dive master cursus. En een klein beetje wat ik de afgelopen tijd gedaan heb.

Om te beginnen met je dive mastermoet je al een aantal cursussen hebben gevolgd. Als eerste komt open water gevolgd door advanced open water en rescue diver. De eerste 2 heb ik 4 jaar geleden gedaan en de laatste heb ik nu gehaald.

Voor dat je kan beginnen met je divemaster moet je 40 logduiken ervaringen hebben.
Daarna begint het eerst met 4 dagen theorie en zwembad. In die 4 dagen doe je een aantal zwem testen en de eerste 7 hoofdstukken en een examen. En ja allemaal in het Engels haha was niet erg makkelijk, maar na een hoop leren heb ik het gehaald.
In het zwembad moet je alle oefeningen uitvoeren die je ook doet als je je open water haald. Maar nu moet jij ze voor doen en uitbeelden als of jij de instucteur bent en wordt je daarop beoordeeld. Dat is toch best wel moeilijk alles uitbeelden met handsignalen. Want praten gaat natuurlijk niet onderwater haha.
Daarna begin je met assisteren je helpt nu een instucteur die een voor gaande cursus doet. Open water, advanced of rescue. Daarin kan je zien hoe de Instructeur om gaat met problemen erg interssant. Ik verzamel nu alle goeie dingen die ik zie. En zo combineer ik alle goeie punten die ik zie en gebruik ik straks als divemaster

  • 17 Mei 2015 - 22:19

    Susan Laan:

    mooi verslag weer bart! Zet en op!

  • 18 Mei 2015 - 15:30

    Esther Dinkla:

    Wat leuk Bart allemaal! Een hele ervaring! Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 2841

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 05 Augustus 2017

Rondje om de wereld

Landen bezocht: